niedziela, 10 kwietnia 2022

Wprowadzenie






Być drugą w społeczeństwie, ograniczaną do roli córki, matki, żony, kochanki. Raczej wspierać mężczyzn niż działać samodzielnie. Więcej znaczyć dla innych aniżeli dla siebie. Nie wypatrywać nowej drogi, tylko iść ubitą. Nie sięgać daleko. Nie uczyć się niczego nad potrzebę. Użyteczność jest miarą kobiet.


~♦~


Innymi słowy, to historia o dyskryminacji, dążeniu po trupach do celu, moralnych i rodzinnych problemach w klimacie XIX wiecznej Anglii i motywem przyjaźni oraz miłości w tle, gdzie za sznurki będzie pociągał geniusz zbrodni, a jedne z pierwszych skrzypiec grał znakomity detektyw!



~♦~



Zanim zaczniesz czytać wiedz, że...

• nie jestem ani historykiem, ani ekspertką kultury angielskiej. Zagłębiam się nieustannie w historię XIX wiecznej Anglii, ale wciąż wiele do przestudiowania przede mną, dlatego jeśli zobaczysz, że popełniłam jakiś błąd pod tym względem, to proszę, daj mi o tym znać.

• nie akceptuję żadnej formy mowy nienawiści ani przekleństw kierowanych zarówno w moją stronę, innych czytelników czy postaci fikcyjnych. Nie musisz lubić wszystkich bohaterów ani zgadzać się z opinią innych komentujących, ale przynajmniej wykaż się dobrymi manierami i nie hejtuj.

• ten fanfik jest na podstawie twórczości sir Artura Conana Doyl'a i scenariusza mangi Yukoku no Moriarty napisanym przez Ryosuke Takeuchiego. Niemniej Powierzam ci swe życie luźno nawiązuje do tych dzieł, a więc ogromne spojlery Wam tutaj nie grożą.

• ten fanfik będzie kolosalnie długi. Może nie na 200 rozdziałów, ale około 40-60 części powinno się spokojnie pojawić.

• ten fanfik poświęcony jest trudnym, mrocznym i często skomplikowanym tematom. Nie polecam go osobom szczególnie wrażliwym czy takim, które szukają przyjemnej i lekkiej lektury.

• korektę przeprowadza niezastąpiona Agata0001 ♥

• jeśli lubisz słuchać klimatycznej do tekstu muzyki, to tu masz moją playlistę inspirowaną tą właśnie pracą: Playlista - Moriarty

• roszczę sobie prawa jedynie do swojej historii i postaci przeze mnie wykreowanych.

• nowy rozdział pojawia się raz w tygodniu. W razie jakichkolwiek zmian informuję o tym na swoim profilu. Ogólnie polecam czytać moje posty, ponieważ nawiązuję bądź bezpośrednio odnoszę się w nich do tej pracy.


Dobrej zabawy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz